čtvrtek 5. července 2012

Slušnost libertariánů

Z konání našich parlamentních stran sjem poměrně rozčarován a proto hledám alternativy, kterým bych mohl v nadcházejících volbách, včetně těch krajských, dát svůj hlas. Jako jedním z pravděpodobných kandidátů se mi jeví Strana svobodných občanů. Líbí se mi její program i její ideologický základ. Ale je to bohužel i v řadách této strany, ve které jsem si začal všímat velmi neslušného vyjadřování jejích představitelů, především na sociálních sítích.

Tímto článkem v podstatě reaguji na článek Tyranie politické nekorektnosti od Davida Antoše, který podobný problém také zmiňuje. Nepřijde mi totiž v pořádku, aby člen republikového výboru strany, kterou hodlám volit, a potenciální její poslanec nadával sprostě na konkurenční politky veřejně na Twitteru. Nepřijde mi dobré, aby okolo sebe plival předseda mé krajské organizace na Facebooku.

Jistě, můžeme si o ostatních politicích myslet, co chceme, ale pokud se tedy na politickou dráhu vydám, měl bych mít alespoň základy slušného chování - a to je pro mě největší problém se Svobodnými, lidé.

Samozřejmě, generalizovat nelze. Naši oficiální představitelé taky někdy mluví jako při výměně názorů po pár pivech v místní hospodě. To rozhodně neomlouvám a také odsuzuji. Na Slušnost by totiž měla být jednou ze základních vlastností jakéhokoliv politika. I za tu cenu, že by Nigel Farage nebyl tak zábavný.