A clown at a lunch counter in Reno, Nevada 1963 / © Thomas Hoepker / MAGNUM Photos
Zlatá šedesátá se v podání Thomase Hoepkera nekonají. Minimalistický interiér galerie zaplnily fotografie, které ukazují chudobu, rasistické tendence i prázdnotu života mnoha obyvatel tehdejší Ameriky. Ve školské ulici sice najdeme i téměř humorné snímky, ale i ty si nesou nádech vyčítavé ironie. Hoepkerovo svědectví je angažované a v tom je jeho největší síla. Dobu neidealizuje, oproti zažité představě ji spíše demaskuje.
Heartland můžeme srovnat s podzimním cyklem Personal best od Elliotta Erwitta, který v Leica Gallery vystavoval na přelomu roku a jeho část se šedesátým letům věnovala také. Oproti němu je ale Hoepker přímější, ironičtější, temnější a kritičtější. Což je poloha, která jakkoli nemusí být divácky nejvstřícnější, o to autentičtější předává sdělení.
Thomas Hoepker - Heartland, 15.4. - 15.6.2014, Leica Gallery Prague