sobota 18. května 2013

Sláva Twitteru - 3 důvody, proč je pohodlnější než konkurenti

Zjišťuju, že mi koncept Twitteru jako sociální sítě vyhovuje víc než konkurenční řešení, rozumějte víc než Facebook nebo Google+. Pokud si odmyslíme komunikační nadstavby (chat, události, fotky) a soustředíme se na onen koncept sdílení a přijímání informací, který asi tak zhruba sociální síť definuje, vyhrává u mě Twitter v mnoha ohledech. Říkám si to už delší dobu a v tomhle článku jsem se rozhodl to krátce sepsat.



Takže v čem mi přijde Twitter pohodlnější?

1. Twitter ukazuje všechno. Jakože fakt.
Nelíbí se mi filtrování, které na příspěvky aplikuje Facebook a Google+. Jde o to, že u sledovaných lidí vidím všechny jejich příspěvky, což mi výše zmínění nenabízí. Když někoho chci sledovat, chci vidět všechno, co píše. A ne jen to, co prošlo nějakým záhadným filtračním procesem. Twitter mi v tomhle přijde férovější.

2. Twitter umožňuje lehce hledat nové lidi 
Tenhle bod má co dělat s rozhraním. U Twitteru se při kliknutí na jméno daného člověka objeví plovoucí okno s krátkými informacemi a souhrnem posledních zpráv. A to většinou stačí pro to, abych ho na zkoušku začal sledovat. Kromě toho, že je celkově rozhraní pomalejší a složitější, Google ani Facebook ve svých sociálních sítích podobně snadné přidávání neumožňuje. Méně je více, jednoduchost vítězí. Jo a návrhy na sledování se zdají poměrně chytré.

3. Twitter je pohodlný na mobilní čtení
Díky omezení a spíše textovému založení je Twitter super na prohlížení z telefonu. Než se vám načte timeline plná fotek, gifů a velkých obrazků na pomalém 2G připojení na Facebooku a Google+, na Twitteru už dávno pročítáte příspěvky. Přidejte k tomu můj omezený FUP (který zbylí dva hráči z principu snižují poněkud víc) a máme vítěze!

Určitě by se potenciálních výhod našlo víc, ale ty už budou mnohem více souviset s tím, jak je Twitter nastavený co se týče filosofie používání - můžeme uvést neagresivní reklamu (sponzorované příspěvky na Facebooku jsou zlo), nutnost osekat svá sdělení o zbytečná slova a třeba rychlou práci s hashtagy. Ale výše zmíněné body jsou pro mě důležité a jsou tím, v čem u mě Twitter vyhrává.

Jasně - jsou oblasti, kde se prostě nehodí. Delší příspěvky, diskutování a tak podobně, to jsou věci, kde je Twitter těžko použitelný. Ale samotný akt sdílení a konzumování je vyřešený lépe. Nebo ne? Pojďte do komentářů Facebook a Google+ bránit :)